Ook wij pakken uit (en in)!

Deel deze post:


Zo aan het einde van het jaar kijken met name kinderen vol verwachting naar schoen en kerstboom. En, laten we eerlijk zijn, ook menig volwassene voelt soms wat kriebels. Maar de groep die zo mogelijk met nóg meer verwachtingen uitkijkt naar de feestdagen bestaat uit ondernemers. Voor veel bedrijven is de laatste maand van het jaar er een van topomzet. Maar als je klanten geen particulieren maar bedrijven zijn, wat leg je dan onder de kerstboom?


Voordat we die vraag beantwoorden, kijken we eerst waarom die feestmaand nou zo belangrijk is
voor ondernemers. Het korte antwoord: emotie. Mensen kopen iets omdat ze er een bepaald gevoel
bij hebben. Hoe hard we onszelf ook proberen wijs te maken dat we altijd goed nadenken over alles,
bepaalt gevoel in grote mate wat we wel en niet doen. Dus ook wat we wel en niet kopen. In de
decembermaand is dat gevoel goed. Bovendien moeten er natuurlijk een hoop cadeautjes worden
gekocht en gegeven, dus de omzet van retailers schiet door het dak.


Feestmaand voor B2B bedrijven
Als ondernemer die vooral aan andere ondernemers verkoopt, vraag je je misschien af waarom dat
voor jou relevant is. Verkopen aan bedrijven werkt nou eenmaal anders dan verkopen aan
particulieren. Waarom de feestdagen toch een kans betekenen voor jou? Omdat je ook bij B2B
klanten met mensen en relaties te maken hebt.


Laten we daarom eens verder kijken dan de feel good branding van de decembermaand en schetsen
hoe je het hele jaar succesvol bent door een simpel principe toe te passen; dat van wederkerigheid.
Cadeaus krijgen én geven is leuk. Dat principe passen we bij ConQare toe om met jouw potentiële
klanten in gesprek te gaan. Wij bellen niet zomaar ‘koud’, nee, wij bellen naar aanleiding van een
cadeautje dat ze ontvangen namens jou. Dat levert áltijd een leuk gesprek op, ook als ze (nog) geen
klant willen worden bij je.


Leuke gesprekken
Als je er even over nadenkt, is dat helemaal niet zo gek. Koud bellen levert vaak een gesprek op met
iemand die eigenlijk geen tijd heeft en zich al bedacht heeft niets van je te willen. Maar een gesprek
naar aanleiding van een cadeautje? Dat is altijd een leuk gesprek! En leuke gesprekken wil je zoveel
mogelijk voeren, want daar draait het om in B2B relaties. Jouw klanten doen geen impulsaankopen
op basis van een feel good commercial op tv. Zij kopen van bedrijven met wie ze een goede relatie
hebben, waar ze vertrouwen bij voelen. De unieke aanpak van ConQare zet daarin met jou de eerste
stappen bij tal van nieuwe bedrijven en potentiële klanten.


En het mooiste? Onze cadeautjes hoeven niet tot de feestdagen te wachten. Die mogen bedrijven
het hele jaar door uitpakken.

Andere Blogs en Artikelen van Conqare:

7 do’s & don’ts voor een mailing

Acquisitie via een offline mailing? Dat klinkt al een beetje ouderwets. Werkt dat überhaupt nog? Natuurlijk werkt dat, het is een kwestie van de juiste

Werkt koude acquisitie nog?

Werkt koude acquisitie nog?In het tijdperk van algoritmes, uitgebreide doelgroepselectie bij het maken van advertentiecampagnes en onbeperkt bereik via e-mail lijkt het ouderwets: koude acquisitie.

Ook wij pakken uit (en in)!

Zo aan het einde van het jaar kijken met name kinderen vol verwachting naar schoen en kerstboom. En, laten we eerlijk zijn, ook menig volwassene

Welkom op onze nieuwe website!

Als je deze blog leest, bezoek je de nieuwe website van ConQare. Hier laten we zien wat we doenen wat jou dat kan opleveren. Wat