Telefonische acquisitie: waarom ConQare belt zonder script

Deel deze post:

Bellen omdat het leuk is! Dat is niet de eerste associatie die de meeste mensen hebben als ze denken telefonische acquisitie. ConQare werkt met campagnes en denkt vanuit de meerwaarde van de prospect. Bij die aanpak past geen uitgekauwd belscript, maar oprechte nieuwsgierigheid.

Iedereen kent dat moment. De telefoon gaat – vaak op een ongelegen moment – en iemand stelt zich voor namens een bedrijf. Vervolgens volgen een aantal vragen waarbij je de indruk krijgt dat je niet de eerste bent aan wie ze worden gesteld. Veel telefonische acquisitie vindt plaats met een dichtgetimmerd belscript. Dat levert voor alle partijen een hoop ergernissen op en is eigenlijk voor niemand leuk. En waarom zou je iets doen dat niet leuk is?

Bij ConQare vinden we resultaten belangrijk, maar plezier ook. Sterker nog: we geloven dat die twee alles met elkaar te maken hebben. Als we geen plezier hebben in ons werk, bereiken we ook geen goede resultaten. Datzelfde geldt voor de prospects die we bellen. Een leuk gesprek is een randvoorwaarde voor een resultaat. Zonder klik bereik je niets.

Voorbereiding

Een terugkerende bron van ergernis over telefonische acquisitie zijn de vele vragen en soms gebrekkige kennis van het bedrijf dat gebeld wordt. Veel leadkwalificatie vindt op deze manier aan de telefoon plaats. Maar voor degene die gebeld wordt zijn dat lang niet altijd relevante vragen, laat staan dat het een zinvolle tijdsinvestering is.

Goede doelgroepselectie loont bij telefonische acquisitie. Zo stop je geen tijd en energie in mensen voor wie het aanbod helemaal niet interessant is en dat levert alleen maar winnaars op. Want zelfs wanneer een aanbod op dat moment niet interessant is voor een prospect, voer je veel leukere gesprekken wanneer het product dat an sich wel is. Wij doen ons huiswerk en hoeven de prospect niets te vragen dat niet ook elders geleerd kan worden.

Echte gesprekken

Wat we wel doen? We voeren leuke gesprekken met iedereen die enthousiast is. Natuurlijk over het product, over het werk, over het weer en over het wel en wee op de weg. Het is onze ervaring dat wie enthousiasme uitstraalt en oprecht geïnteresseerd is, diezelfde reactie vaak vindt aan de andere kant van de lijn. En als tijdens het gesprek blijkt dat het product voor deze prospect niet interessant is, dan blijft het daarbij. Dan hebben wij een leuk gesprek gevoerd en nemen we positieve energie mee naar de volgende prospect.

‘Hoe kan ik jou nou vergeten zijn?

Soms bellen we terug omdat we eerder ongelegen belden en krijgen we deze reactie: ‘Hoe kan ik jou nou vergeten zijn?’ Dáár doen we het voor. Een goede indruk, een leuk gesprek en positieve exposure voor het aanbod of product waarvoor we bellen. Zo werkt goede telefonische acquisitie en behaal je daar – nog steeds – hele goede resultaten mee.

Andere Blogs en Artikelen van Conqare:

7 do’s & don’ts voor een mailing

Acquisitie via een offline mailing? Dat klinkt al een beetje ouderwets. Werkt dat überhaupt nog? Natuurlijk werkt dat, het is een kwestie van de juiste

Werkt koude acquisitie nog?

Werkt koude acquisitie nog?In het tijdperk van algoritmes, uitgebreide doelgroepselectie bij het maken van advertentiecampagnes en onbeperkt bereik via e-mail lijkt het ouderwets: koude acquisitie.

Ook wij pakken uit (en in)!

Zo aan het einde van het jaar kijken met name kinderen vol verwachting naar schoen en kerstboom. En, laten we eerlijk zijn, ook menig volwassene

Welkom op onze nieuwe website!

Als je deze blog leest, bezoek je de nieuwe website van ConQare. Hier laten we zien wat we doenen wat jou dat kan opleveren. Wat